Trygghet og mestring med Bravo-leken

Vi skaper trygghet og mestring ved å senke språkbarrierer og bidrar til inkludering gjennom lek i samlingsstunden.

Glombo barnehage har blitt med i prosjektet "Trygghet og mestring med Bravo-leken" finansiert av Sparebank 1 Stiftelsen Østfold Akershus, som betyr at barnehagen har fått språkmateriell og videokurs i gave via den sosiale entrepenøren Intempo AS.

Hver dag inviteres barna med i en Bravo-runde. Dette er en stasjonsbasert lek der barna får oppleve enten fem begreper gjennom alle sansene eller fem bokstaver på hver stasjon. Barna blir kjent med ordene, bildene og bokstavene gjennom å smake, lukte, kjenne, se og høre.

Vi har tre-fire stasjoner og mellom stasjonene øver vi på forskjellige grunnleggende bevegelser som å åle, krabbe, rulle, snurre, fly eller henge.

Vi ser at det barna opplever gjennom Bravo-runden inspirerer barnas frilek gjennom dagen. Barna bearbeider sine opplevelser gjennom leken. Og etter kort tid opplevde vi progresjon og positiv utvikling på flere områder i barnegruppa.

Du kan lese mer på www.bravoleken.no