Vi feirer bursdag

I Glombo barnehage gjør vi litt ekstra stas på dagens bursdagsbarn. Vi henger ut flagget og bursdagsplakat i garderoben, slik at alle barna på avdelingen ser hvem som har bursdag.

De yngste barna - Blå avdeling har bursdagssamling der bursdagsbarnet får krone og er i fokus (om det ønsker). De synger bursdagssangen, sender opp fantasiraketter, hører på musikk og danser.

Gul avdeling og Skolegjengen har også en bursdagssamling i løpet av dagen. Bursdagsbarnet får krone og sitter i bursdagsstolen. Vi synger bursdagssangen og sender opp fantasiraketter. Bursdagsbarnet får bursdagskort som vi leser høyt fra - fine ord fra de andre barna og voksne på avdelingen. En virkelig selvtillitsboost. Bursdagsbarnet deler ut en liten saftis som barnehagen kjøper inn på forhånd.