Uteområdet

Vi har valgt å dele uteområdet vårt i to. Vi har et område bak barnehagen som vi i hovedsak bruker som en litt roligere base. De små barna finner trygghet i å være her sammen med barna på sin egen alder. Lekeområdet foran barnehagen er det flere og større utfordringer. Det blir benyttet av de eldre barna.

På lekeområdet til de minste er det i hovedsak gress, med en asfaltert vei rundt omkring som de etterhvert kan sykle på når de behersker syklingen. Vi har en sandkasse, husker, lekehus og ballbinge bak på denne plassen.

Etterhvert når de minste blir trygge og mer mobile, leker de oftere foran sammen med de større barna. Vi legger stor vekt på at alle barna hos oss i størst mulig grad kan velge hvor de ønsker å leke selv.

På området foran barnehagen er det i hovedsak matter og asfalt, men også her er det noen små grønne områder der det er fint å sitte med f.eks pledd og bøker. Her har vi også sandkasse, husker, rutsjebane, sjørøverskute med sklie, surfebrett/vippehuske og en grillhytte.