Fadderbarn

Vi har siden høsten 2012 hatt fadderbarn i Eswatini. Gutten heter Sukoluhles og er 12 år gammel. Han ble funnet i en grøftekant av forbipasserende og tatt vare på, og "kallenavnet" hans er Good day fordi det var en god dag de fant han på. Vi på Glombo sender hver måned penger til Swaziland via misjonærer vi har kjennskap til, og har bidratt til å grave etter brønn og bygge opp en skole der nede. Vi får jevnlige oppdateringer og bilder derfra, og snakker om Sukoluhles.

Pengene vi sender dekker mat, klær og andre nødvendige ting.

Da vi fikk fadderbarnet vårt hadde vi et prosjekt i forhold til å samle inn penger til borring av brønn i nærmiljøet der hvor Good Day bor.  Dette klarte vi sammen med Fotspor barnehage AS, som også har fadderbarn i samme område, og i 2014 reiste en av barnehagens eiere til Afrika for å få i gang borringen. Borringen gikk fint og vann er nå på plass.

Vi har også bidratt til oppbyggingen av en kirke/en samlingsplass for folket i landsbyen.

NYHETSBREV