Måltidene våre

Vi har to hovedmåltider i hverdagen vår; frokost og lunsj. I tillegg serveres frukt og grønt daglig utenom måltidene.

Vi får levert ferskt brød fra Fasvo hver dag. Vi kutter opp friske grønnsaker til alle måltider, og ser at tilgjengeligheten og det at de ser at andre barn og voksne spiser grønnsaker gjør at flere etterhvert smaker på, og liker det de får servert.

Hver morgen og ettermiddag har vi et fruktmåltid. Vi får levert frukt og grønnsaker fra Fasvo to dager i uken for hele tiden å kunne ha delikat frukt å servere.

Hver fredag har vi varmlunsj. Vi rullerer på hvilke barn som får være med på matlagingen. Vi ser at barna har stor glede av dette, og det ligger mye læring i å få være med å bidra på kjøkkenet.