Nærmiljøet

Barnehagen vår ligger sentralt plassert på Glombo, ca 15 minutters gange fra Høgskolen og Værste-området.

Vi har fine turmuligheter, og i tillegg til å gå til gapahuken vår kan vi gå å hilse på sauene som beiter i Rødsbakken, vi kan se på hestene på Enhuus gård eller vi kan gå på en lokal lekeplass. Vi har også en "bitteliten skog" tvers over gata for barnehagen som vi benytter oss av til tider.

Jøtul har også sin fabrikk i gangavstand fra Glombo, og det er stor stas å se på de store trailerne som kjører til og fra fabrikken.

Det går rutebuss forbi barnehagen en gang i timen og byferga har fergeleie ved Høgskolen/Fredrikstad stadion slik at vi også lett kan komme oss både til sentrum, Gamlebyen eller Gressvik om vi ønsker å dra litt lengre avsted enn Kråkerøy.